tiistai 18. kesäkuuta 2013

Hääyö ja ensimmäinen päivä avioparina

Tää olikin jäänyt jostain syystä tuonne luonnoksiin, mutta julkaistaanpas se nyt. :)

Hääyömme vietimme Sokos Hotelli Paviljongissa. Olimme varanneet Solo Supreme huoneen, jota yhteyshenkilömme hotellilta kuvaili näin: "35m2 kokoinen saunallinen huone Kingsize-vuoteella. Alkoholittomat juomat kuuluvat huoneen hintaan, samoten kylpytakki ja tohvelit ja Cupsolo-kahvinkeittimen käyttö." Lisäksi otimme hemmottelupaketin, johon kuului kuohuviini ja suklaata huoneeseen sekä seuraavana päivänä kaksi yhden hinnalla hotellin alakerrassa sijaitsevasta Ravintola Trattoriasta.

Kun saavuimme yöllä hotellille, meidät otettiin iloisesti vastaan ja toivotettiin onnea. Saimme huoneemme avaimet ja pääsimme ihastelemaan huonettamme. Huone oli aivan ihana, kuohuviini ja suklaa odottivat pöydällä ja näköala ikkunasta oli upea (pimeällä), kaupungin valot heijastuivat upeasti Jyväsjärven pinnasta.

Alunperin ajattelin säästää kampauksen purkamatta seuraavaksi päiväksi, mutta nukkuminen sen kanssa osoittautui hankalaksi, joten päätin purkaa sen. Pinnejä olikin sitten ihan kiitettävästi ja samalla hiuksistani löytyi ainekset ainakin yhteen riisipuuroon. :D

Seuraavana aamuna heräsimme suhteellisen aikaisin ja annoimme toisillemme huomenlahjat. Minä sain korvakorut ja sulholle annoin rannelaatan, johon toiselle puolelle oli kaiverrettu hääpäivämme ja toiselle nimemme. Suuntasimme aamupalalle, joka oli todella monipuolinen ja maukas, aivan ihana! Aamupalan jälkeen kävimme vielä huuoneemme saunassa rentoutumassa. Samalla huomasimme, että Paviljongissa oli meneillään vauvamessut, joten päätimme pyörähtää siellä. Messut olivat kyllä pienoinen pettymys, eikä me siellä kauaa aikaa kulutettukaan.

Lopulta palkkasimme kimpsut ja kampsut ja kirjauduimme ulos hotellista. Tässä vaiheessa meille selvisi, että olimmekin viettäneet hääyömme noin 300 € kalliimmassa ja kaksi kertaa isommassa huoneessa kuin luulimme, hotellin sviitissä. Hotellihenkilökunta oli häidemme kunniaksi vaihtaneet huoneen, ja saimme tämän siis tuon perus huoneen hinnalla. Vähän me ihmeteltiinkin, että onpa hieno huone eikä edes kallis. :D Mukavasti tehty hotellilta, joka saakin pelkkää kiitosta vierailumme ajalta. :)

Seuraavaksi lähdimme ajamaan takaisin juhlapaikallemme. Siellä olikin jo paikat aika hyvällä mallilla, bestmanit olivat yöllä taksia odotellessaan siivonneet kaikki pöydät ja aamulla minun ja Jonin vanhemmat olivat jo ehtineet tehdä melkein kaiken muun. Auto tuli täyteen tavaraa ja kun avaimet oli pakattu, lähdettiin tavaroita kuskaamana kotiin.

Oltiin molemmat tosi väsyneitä, mutta lähdettiin vielä Trattoriaan syömään. Paikka tai ainakin ruoka jota me molemmat otimme, osoittautui todelliseksi pettymykseksi. Onneksi ei tarvinnut maksaa kuin toisesta annoksesta. Mutta tuskinpa ihan heti mennään uudestaan...

Vielä piti hakea koirat vanhempieni luota hoidosta, ennen kuin pääsimme kotiin huokaisemaan. Onneksi ei tarvinnut mennä maanantaina töihin, sen verran väsymys painoi vielä silloinkin!

1. Olen ja olemme useasti yöpyneet Paviljongissa. Hyvä hotelli ja mahtava aamiainen:myös koiran kanssa loistava paikka. Kurjaa, että Aukio ei miellyttänyt,me olemme aina saaneet loistaa ruokaa siellä:)

1. Hotelli oli kyllä todella hyvä. :) eipä olla muuten käyty edes uudestaan syömässä, ehkä pitäisi antaa toinen mahdollisuus. :)