lauantai 18. toukokuuta 2013

Häämatka päivä 1

Tulee nyt vähän hölmösti tää häämatkasepostus tähän väliin, mut kun sieltä mulla on jo kuvat niin tehdään nyt näin. :)

Häämatkamme kohdistui siis Barcelonaan. Matka varattiin vasta häiden jälkeen, ja reissuun lähdettiin häitä seuraavan viikon sunnuntaina. Tai periaatteessa jo perjantaina, koska vietiin eläimet anoppilaan hoitoon ja lauantaina suunnattiin Vantaalle Jonin isovanhempien huomaan, josta pääsimme sunnuntaiaamuna helposti lentokentälle.

Sunnuntaina lentomme lähti klo 6.30 ja oli perillä paikallista aikaa noin klo 9.30. Neljän tunnin suora lento, yhtään pidempään en olisi pystynytkään, rupesi selkää jo tuossa loppumatkasta hiukkasen särkemään. Koska minä olen käynyt Barcelonassa kahdesti aiemminkin, luotin siihen, että löydetään hotellille omin avuin. Lentokentältä hyppäsimmekin Aeroport bussiin ja suuntasimme kohti Placa de Espanyaa. Siellä painuimme maan alle ja jatkoimme matkaa kahdella metrolla. Täytyy kyllä myöntää, ettei matkalaukkujen kanssa ollut ehkä paras idea juosta pitkin Barcelonan metrotunneleita... Lähimmältä metroasemalta oli hotellillemme matkaa vielä 700 metriä, ja koska olimme niin aikaisin liikkellä, ei huoneemme tietenkään ollut vielä valmis kun saavuimme hotelliin. Jätimme kuitenkin tavarat hotellille ja lähdimme tutustumaan ympäristöömme kävellen. Koko neljä päivää majoituimme siis neljän tähden Senator Barcelona Spa Hotellissa, joka osoittautui ihan mukavaksi hotelliksi.
kuva
Kun olimme pyörineet alueella mielestämme riittävästi ja käyneet syömässä, päätimme mennä kysymään, joko huoneemme olisi valmis. Ja olihan se. :) Sinne siis hetkeksi levähtämään ja taidettiinpa siinä pienet torkutkin ottaa.

Illalla lähdimme vielä metrolla käymään Placa de Espanyalla, jonka Montjüic vuorella on suihkulähde, jossa on eistyksiä tiettyinä iltoina. Suihkulähde siis suihkuaa esitysten aikana eritavalla ja taustalla soi vaihtelevia musiikkeja, ja suihkulähde on valaistu. Me mentiin ensimmäiseen "näytökseen", joka alkoi klo 21, eikä värit olleet niin voimakkaita, koska oli vielä sen verran valoisaa. Hyvältä se kuitenkin näytti. :)

Fountain of Montjüic

Placa de Espanya
Suihkulähteeltä suuntasimme metrolla takaisin hotellille ja kyllä tuli uni aika äkkiä! :)